2017. november 21.  Olivér 
 
   Magazin Hírek Időszerű Műszaki szakszótár
GYIK    
Címlap › Magazin
3-as BMW GT sikerre van ítélve
2014. március 04. - Magazin
Ez az autó nagy és kifejezetten tágas, közelebb áll az 5-ös, mint a 3-as családhoz. A praktikumban hasonló 3-as Touringhoz képest nagyjából félmillió a felára, miközben a trendi felsőkategóriás 5-ös GT-nél (20d motor esetén) 3,56 millióval kerül kevesebbe.



A 3-as GT (Gran Turismo) elöl főúri kényelemben részesít, a hely tágas, a berendezés abszolút prémium nívójú, a kezelhetőség a számos funkció dacára relatíve egyszerű és logikus. Az iDrive forgókapcsolóval könnyedén lehet barangolni a központi menüben, a klíma finoman, fél fokonként szabályozható, és még automata üzemmódban is állítható a befújás erőssége, anélkül, hogy azzal manuális üzemre váltanánk. Furcsa, hogy az első biztonsági övek magassága fix, ellenben a fejtámlák dőlésszöge és a combtámaszok hossza is személyre szabható - a sportülések felára 183 100 forint. A Head Up kijelző (326 100 forint) szélvédőre vetített képe éles, tartalma szabadon konfigurálható, akár a Professional navigátor (828 600 forint) utasításai is megjeleníthetők rajta. Az ajtózseb, a kesztyűtartó, a váltókar előtti mélyedés és a könyöklő alatti rekesz is kellően nagy, az apróbb tárgyakat, palackot, telefont nem nagy kunszt elhelyezni.
A második sor az igazi meglepetés, itt egész egyszerűen gigászi a lábtér, a 3-as kombihoz képest plusz 70 mm a gyarapodás. A fejtér is bőséges, két felnőttnek igazán tágas a hátsó, de a háromfős üléspad a valóságban a magas kardánalagút miatt inkább csak elméleti lehetőség. Jó pont jár, hogy a hátsó utasoknak is jutott szellőzőrostély és hőfokszabályozó, valamint széles középső könyöklő. A csomagtér 520 literes, a fedél nyitását-zárását gyorsan dolgozó, széria elektromos mozgatás teszi könnyebbé.
A tesztet 320d GT orrában a 184 lóerős, 2,0 literes gázolajos dolgozik. A dízel orgánuma még üzemmeleg állapotban is nyers kissé, a motor beindításakor és leállításakor jól érezhetően megrázkódik a kaszni - egy 10 millió feletti BMW-nél ez bizony csalódás. Ezeket leszámítva szinte csak dicsérni lehet: vaskos, 380 Nm-es nyomatéka minden forgalmi helyzetben kellő erőtartalékot és rugalmasságot szavatol, nyolcgangos sport automata váltója (782 000 forint) pedig példásan dolgozik. Akinek nem elég gyors a Comfort módban a váltási sebesség, válassza a Sport vagy a Sport+ üzemmódok valamelyikét - utóbbi esetén a tempomat nem használható.
Aki a spórolásra játszik, aktiválja bátran a Driving Expérlence kapcsolóval az Eco Pro programot: az automata hajszállal alacsonyabb fordulaton vált magasabb fokozatba, a klímaszabályozás gazdaságos üzemre áll át, a gázpedál érzékenysége pedig tompább lesz. Hatásos ösztönző, hogy a sofőr előtti kijelzőn megjelenik a spórüzemben megtakarított üzemanyaggal megtehető grátisz hatósáv - okos húzás, ez előbb utóbb a saját rekordunk megdöntésére fog buzdítani.
130 km/óránál 1950-es percenkénti fordulatszámon dolgozik a modern, kettős leömlésű turbódízel, mely a testes kasztni és a dinamika tükrében bagatell mennyiségű gázolajjal is beéri - a tesztfogyasztás 5,9 l/100 km volt. A kormányzás közvetlen, a tengelyek közötti súlyelosztás ideális (50:50 százalék), a klasszikus BMW értékeket tehát a 3-as GT is biztosítja. Kár, hogy a rugózás hangolását nem tolták el kissé a komfort irányába, akkor lenne ugyanis teljes a Gran Turismo hatás. A 20d kivitel alaphangon 10,5 millióba kerül, elérhető xDrive hajtással (plus 698 000 forint) is, aki pedig beéri kevesebb lóerővel (18d, 143 LE), már 9,48 millióért hazaviheti a BMW új üdvöskéjét.

Még nem érkezett hozzászólás.    
 Bejelentkezés      Regisztráció
Új hozzászólás

Név:

Hozzászólás:

kódszó

Kérem írja be a keretben lévő (9 betűből álló) szót!

Ön a 54.225.36.143 IP címről szól hozzá.

 
 
Régebbi cikkek
 
Úgy emlékszem rá, mintha tegnap lett volna, amikor 2009-ben megkaptuk az első képeket a BMW S 1000 RR szupersportgépről. A modell aszimmetrikus ...
 
A Bratus az egyik legnevesebb Mercedes-szakos tuningműhely, teljes a felhozataluk az A-osztályhoz is, akár alap, akár AMG-verzió a ...
 
Nem teljesen tiszta, mi a szándéka a nehéz anyagi helyzetben lévő Saabnak azzal, hogy megmutatta az akkumulátoros 9-3 EV-1-es prototípusát, ...
 
A kompresszió és a veszteségméréssel a motor átlagos állapotára, kopottságára következtethetünk. ...
 
Ez az autó nagy és kifejezetten tágas, közelebb áll az 5-ös, mint a 3-as családhoz. A praktikumban hasonló 3-as Touringhoz képest nagyjából ...
 
Rengeteg időt és pénzt öl a Honda új motorjai fejlesztésébe, hiszen a jó teljesítmény mellett a környezetkímélés is igen fontos szempont ...
 
A Bimota DB7 alapjaira épül a világ első szénszálas vázzal és lengővillával szerelt motorkerékpárja. ...
 
Habár a BMW-ről mindenekelőtt a sportosság jut eszünkbe, ez a tesztautó más értékeket képviselt. Kívül még csak diszkréten nyilvánul ...
 
A Skoda hivatalosan is bemutatta az új Octaviát, mely ahogyan várható volt, méretét tekintve alaposan felülmúlja közvetlen elődjét. ...
 
Az Audi nagy lépést tesz a fenntartható, tartós mobilitás felé az új A3 Sportback g-tron-nal. Az év végén debütáló kompakt, ötajtós ...
 

Első Előző [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] Következő Utolsó

 Hírek
 
 
 
 SMS-el kiemelt hirdetés
még több » 
 
 
© 2005-2016 Comeon I Médiaajánlat I Kapcsolat   vissza az oldal tetejére