2017. szeptember 24.  Gellért 
 
   Magazin Hírek Időszerű Műszaki szakszótár
GYIK    
Címlap › Magazin
Az automataváltó evolúciója
2013. november 28. - Magazin
Rengeteg időt és pénzt öl a Honda új motorjai fejlesztésébe, hiszen a jó teljesítmény mellett a környezetkímélés is igen fontos szempont az autógyár előtt. Az egyik azonban nem megy a másik rovására, legyen az erőforrás benzines vagy dízeles, automata vagy manuális.



Az 1930-as években láttak napvilágot az első komolyabb automataváltók, de ekkor és az '50-es esztendőkben is rengeteg újításon estek keresztül, szinte folyamatosan változtak, fejlődtek. Napjainkban többnyire az Amerikai Egyesült Államokban teszik le az emberek voksukat az automaták mellett, de Európában, így például Nagy-Britanniában vagy akár Magyarországon is, továbbra is a manuálisak hódítanak. Mindezek ellenére a legfrissebb adatokból kiderül, hogy az "öreg kontinens" lakói is évről évre egyre nyitottabbak az automatás modellek felé, főleg az idősebb korosztály, amely nem feltétlen a vezetési élmény miatt vásárol autót.

A nagy autógyártók, így a Honda is, felismerték, muszáj valamin változtatniuk, ha több automataváltós autót szeretnének értékesíteni. A kezdetekben a nem manuális modellek sokkal kevesebb sebességi fokozattal és lóerővel voltak felszerelve, manapság azonban egy automataváltós ugyanúgy vissza tudja adni a vezetési élményt, mint egy manuális, köszönhetően a több lóerőnek és fokozatnak.

A Honda az elmúlt évtizedekben a három illetve négy sebességgel rendelkező automataváltós autókat dobott a piacra, manapság azonban már az ötsebességes sem ritka, aminek köszönhetően a japán gyár képes felvenni a konkurenciát a hasonló szegmensbe tartozó autókkal.

Magyarországon a Honda Accord Sedan Elegance és Lifestyle típusa 2.0 i-VTEC és 2.2 i-DTEC motorral érhető el, míg az Executive 2.4 i-VTEC erőforrással is megvásárolható. Az Elegance 2.0 i-VTEC-nek a lökettérfogata 1997 cc, benzines, emissziós besorolása EURO 5-ös. Végsebessége 212 km/h, 0-ról 100-ra pedig 10.8 másodperc alatt gyorsul fel. Nagyobb teljesítménye miatt városban nem nevezhető jónak a fogyasztása, de országúton 5.6 litert, míg vegyes ciklus alapján 7.2 liter az átlagfogyasztása 100 kilométeren. Vegyes CO2-kibocsátása 168 g/km.

A dízeles kiszerelés rengeteg újításon esett át, hogy még nagyobb élményt nyújtson tulajdonosának: a fejlett, intelligens dízelmotor jobb fogyasztása miatt lehet csábító. Összességében az új Honda Accord ismét tudott újítani, annak ellenére, hogy már 36 éves múltra tekint vissza a modell, de talán ennek is köszönhető az, hogy napjaink egyik legelismertebb és legmegbízhatóbb gyártójává lépett elő.

Ez az autó a vezetés imádóinak készült, így minden esztétikai részlet egyensúlyban van a mérnöki megoldásokkal. A hűtőrácson végigfutó elegáns vonalak, az oldaltükrök és a sárvédő-ívek segítenek az elemelkedés csökkentésében. A gépkocsi belsejében a műszerfal körülöleli az üléseket, így pilótafülke-jelleget kölcsönöz a belsőtérnek. További információért látogasd meg a http://www.honda.hu/cars/new/accord-sedan-2013/overview.html oldalt.

Még nem érkezett hozzászólás.    
 Bejelentkezés      Regisztráció
Új hozzászólás

Név:

Hozzászólás:

kódszó

Kérem írja be a keretben lévő (5 betűből álló) szót!

Ön a 54.158.248.167 IP címről szól hozzá.

 
 
Régebbi cikkek
 
Úgy emlékszem rá, mintha tegnap lett volna, amikor 2009-ben megkaptuk az első képeket a BMW S 1000 RR szupersportgépről. A modell aszimmetrikus ...
 
A Bratus az egyik legnevesebb Mercedes-szakos tuningműhely, teljes a felhozataluk az A-osztályhoz is, akár alap, akár AMG-verzió a ...
 
Nem teljesen tiszta, mi a szándéka a nehéz anyagi helyzetben lévő Saabnak azzal, hogy megmutatta az akkumulátoros 9-3 EV-1-es prototípusát, ...
 
A kompresszió és a veszteségméréssel a motor átlagos állapotára, kopottságára következtethetünk. ...
 
Ez az autó nagy és kifejezetten tágas, közelebb áll az 5-ös, mint a 3-as családhoz. A praktikumban hasonló 3-as Touringhoz képest nagyjából ...
 
Rengeteg időt és pénzt öl a Honda új motorjai fejlesztésébe, hiszen a jó teljesítmény mellett a környezetkímélés is igen fontos szempont ...
 
A Bimota DB7 alapjaira épül a világ első szénszálas vázzal és lengővillával szerelt motorkerékpárja. ...
 
Habár a BMW-ről mindenekelőtt a sportosság jut eszünkbe, ez a tesztautó más értékeket képviselt. Kívül még csak diszkréten nyilvánul ...
 
A Skoda hivatalosan is bemutatta az új Octaviát, mely ahogyan várható volt, méretét tekintve alaposan felülmúlja közvetlen elődjét. ...
 
Az Audi nagy lépést tesz a fenntartható, tartós mobilitás felé az új A3 Sportback g-tron-nal. Az év végén debütáló kompakt, ötajtós ...
 

Első Előző [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] Következő Utolsó

 Hírek
 
 
 
 SMS-el kiemelt hirdetés
még több » 
 
 
© 2005-2016 Comeon I Médiaajánlat I Kapcsolat   vissza az oldal tetejére