2017. december 16.  Etelka 
 
   Magazin Hírek Időszerű Műszaki szakszótár
GYIK    
Címlap › Magazin
Elkészült az elektromos Saab
2014. szeptember 30. - Magazin
Nem teljesen tiszta, mi a szándéka a nehéz anyagi helyzetben lévő Saabnak azzal, hogy megmutatta az akkumulátoros 9-3 EV-1-es prototípusát, hiszen őszintén szólva nem áll jól a tulajdonos NEVS anyagi helyzete. Azt ugyan tagadják, hogy csődben lenne a cég, de a mintegy 600 alkalmazott augusztus 25 helyett csak szeptember 5-én kapja meg munkabérét - hivatalos indokolás szerint technikai okokból késik az átutalás. Magyarul: nincs pénz a számlán, amit át tudnának utalni.



Az autóra visszatérve a lítium-ion akkumulátort a padló alatt helyezték el, se az utas, se a csomagtér mérete nem csökken. A menetdinamika még javul is a benzinmotoros változathoz képest, mert sikerült megőrizni az 50/50 százalékos tömegeloszlást, miközben lejjebb ment a tömegközéppont. Az akkumulátort a Beijing National Battery Technology szállította, amely a NEVS tulajdonosának egyik vállalata.
A most bemutatott Saab 9-3 Electric Vehicle 1 elnevezésű prototípussal az a cél, hogy a dolgozók testközelből is megismerjék az elektromos autókat, ily módon egy lehetséges jövőbeli sorozatgyártású autóhoz gyűjtsenek tapasztalatokat, és hogy a gyártás pontos folyamatát is fel tudják mérni. A prototípus mintegy 200 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, a 100 km/h-s tempót nagyjából 10 másodperc alatt éri el, csúcssebessége elektronikusan korlátozott, 120 km/h.
Az első kerekeket hajtó elektromotor csúcsteljesítménye 136 lóerő, a maximális nyomatékát eddig nem árulták el. A prototípust egyébként csak normál, 240V-os hálózatról lehet tölteni, nincs gyors/villámtöltő csatlakozója. Az utastérben nyomógombokkal lehet kiválasztani a haladási irányt.

Még nem érkezett hozzászólás.    
 Bejelentkezés      Regisztráció
Új hozzászólás

Név:

Hozzászólás:

kódszó

Kérem írja be a keretben lévő (7 betűből álló) szót!

Ön a 54.82.56.95 IP címről szól hozzá.

 
 
Régebbi cikkek
 
Úgy emlékszem rá, mintha tegnap lett volna, amikor 2009-ben megkaptuk az első képeket a BMW S 1000 RR szupersportgépről. A modell aszimmetrikus ...
 
A Bratus az egyik legnevesebb Mercedes-szakos tuningműhely, teljes a felhozataluk az A-osztályhoz is, akár alap, akár AMG-verzió a ...
 
Nem teljesen tiszta, mi a szándéka a nehéz anyagi helyzetben lévő Saabnak azzal, hogy megmutatta az akkumulátoros 9-3 EV-1-es prototípusát, ...
 
A kompresszió és a veszteségméréssel a motor átlagos állapotára, kopottságára következtethetünk. ...
 
Ez az autó nagy és kifejezetten tágas, közelebb áll az 5-ös, mint a 3-as családhoz. A praktikumban hasonló 3-as Touringhoz képest nagyjából ...
 
Rengeteg időt és pénzt öl a Honda új motorjai fejlesztésébe, hiszen a jó teljesítmény mellett a környezetkímélés is igen fontos szempont ...
 
A Bimota DB7 alapjaira épül a világ első szénszálas vázzal és lengővillával szerelt motorkerékpárja. ...
 
Habár a BMW-ről mindenekelőtt a sportosság jut eszünkbe, ez a tesztautó más értékeket képviselt. Kívül még csak diszkréten nyilvánul ...
 
A Skoda hivatalosan is bemutatta az új Octaviát, mely ahogyan várható volt, méretét tekintve alaposan felülmúlja közvetlen elődjét. ...
 
Az Audi nagy lépést tesz a fenntartható, tartós mobilitás felé az új A3 Sportback g-tron-nal. Az év végén debütáló kompakt, ötajtós ...
 

Első Előző [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] Következő Utolsó

 Hírek
 
 
 
 SMS-el kiemelt hirdetés
még több » 
 
 
© 2005-2016 Comeon I Médiaajánlat I Kapcsolat   vissza az oldal tetejére