2018. február 21.  Eleonóra 
 
   Magazin Hírek Időszerű Műszaki szakszótár
GYIK    
Címlap › Magazin
Elkészült az elektromos Saab
2014. szeptember 30. - Magazin
Nem teljesen tiszta, mi a szándéka a nehéz anyagi helyzetben lévő Saabnak azzal, hogy megmutatta az akkumulátoros 9-3 EV-1-es prototípusát, hiszen őszintén szólva nem áll jól a tulajdonos NEVS anyagi helyzete. Azt ugyan tagadják, hogy csődben lenne a cég, de a mintegy 600 alkalmazott augusztus 25 helyett csak szeptember 5-én kapja meg munkabérét - hivatalos indokolás szerint technikai okokból késik az átutalás. Magyarul: nincs pénz a számlán, amit át tudnának utalni.



Az autóra visszatérve a lítium-ion akkumulátort a padló alatt helyezték el, se az utas, se a csomagtér mérete nem csökken. A menetdinamika még javul is a benzinmotoros változathoz képest, mert sikerült megőrizni az 50/50 százalékos tömegeloszlást, miközben lejjebb ment a tömegközéppont. Az akkumulátort a Beijing National Battery Technology szállította, amely a NEVS tulajdonosának egyik vállalata.
A most bemutatott Saab 9-3 Electric Vehicle 1 elnevezésű prototípussal az a cél, hogy a dolgozók testközelből is megismerjék az elektromos autókat, ily módon egy lehetséges jövőbeli sorozatgyártású autóhoz gyűjtsenek tapasztalatokat, és hogy a gyártás pontos folyamatát is fel tudják mérni. A prototípus mintegy 200 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, a 100 km/h-s tempót nagyjából 10 másodperc alatt éri el, csúcssebessége elektronikusan korlátozott, 120 km/h.
Az első kerekeket hajtó elektromotor csúcsteljesítménye 136 lóerő, a maximális nyomatékát eddig nem árulták el. A prototípust egyébként csak normál, 240V-os hálózatról lehet tölteni, nincs gyors/villámtöltő csatlakozója. Az utastérben nyomógombokkal lehet kiválasztani a haladási irányt.

Még nem érkezett hozzászólás.    
 Bejelentkezés      Regisztráció
Új hozzászólás

Név:

Hozzászólás:

kódszó

Kérem írja be a keretben lévő (4 betűből álló) szót!

Ön a 54.167.75.28 IP címről szól hozzá.

 
 
Régebbi cikkek
 
Bár a kabinja alig tágasabb, mint a V40-esé, négy felnőttnek nagyon kényelmes: ritkaságszámba mennek az ennyire jól formázott és komfortos ...
 
A 208-as tesztautóban az 1,6-os dízel 92 lóerőre butított változata szolgált (létezik 115 lóerővel is). Az e-HDi típusjel a prímán ...
 
Az RS-nél látványosabb és erősebb járgány is van a kategóriájában, de gyorsabb talán egy se, amire bizonyíték, hogy 8 perc 7,97 másodperc ...
 
A spanyol Radical Ducati csapat a Ducatikon végzett radikális átdolgozásairól híres világszerte. Munkáik van, akinek tetszenek, másoknak ...
 
A Skoda első miniautója akár a Volkswagen Up! ikertestvére is lehetne. Ám az alapvető hasonlóságok ellenére sok a különbség. A wolfsburgi ...
 
A kompakt méretek jellemezte Audi crosslane coupé tanulmány Multimaterial Space Frame konstrukciója alapvetően háromféle anyagot alkalmaz: ...
 
A Párizsi Autószalonon központi helyet foglal el a standon és itt lesz a világbemutatója az erőteljes megjelenésű TeRRA koncepcióautónak. ...
 
A 2011 végén meghirdetett 208 Type R5-ről a Párizsi Autószalonon hull le a lepel. Külleme és műszaki tartalma a Peugeot versenyhagyományait ...
 
A Long Beach Nemzetközi Motorshow-n ízelítőt kaphattak a látogatók a Mission Motors egyik munkájából, amit a gyártó magabiztosan a ...
 
Nem csak a GT86-os megjelenése jelzi, hogy komoly változások történtek a Toyotánál. Vegyük például az immár hét éve piacon lévő Aygo ...
 

Első Előző [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] Következő Utolsó

 Hírek
 
 
 
 SMS-el kiemelt hirdetés
még több » 
 
 
© 2005-2016 Comeon I Médiaajánlat I Kapcsolat   vissza az oldal tetejére