2018. február 21.  Eleonóra 
 
   Magazin Hírek Időszerű Műszaki szakszótár
GYIK    
Címlap › Magazin
Elkészült az elektromos Saab
2014. szeptember 30. - Magazin
Nem teljesen tiszta, mi a szándéka a nehéz anyagi helyzetben lévő Saabnak azzal, hogy megmutatta az akkumulátoros 9-3 EV-1-es prototípusát, hiszen őszintén szólva nem áll jól a tulajdonos NEVS anyagi helyzete. Azt ugyan tagadják, hogy csődben lenne a cég, de a mintegy 600 alkalmazott augusztus 25 helyett csak szeptember 5-én kapja meg munkabérét - hivatalos indokolás szerint technikai okokból késik az átutalás. Magyarul: nincs pénz a számlán, amit át tudnának utalni.



Az autóra visszatérve a lítium-ion akkumulátort a padló alatt helyezték el, se az utas, se a csomagtér mérete nem csökken. A menetdinamika még javul is a benzinmotoros változathoz képest, mert sikerült megőrizni az 50/50 százalékos tömegeloszlást, miközben lejjebb ment a tömegközéppont. Az akkumulátort a Beijing National Battery Technology szállította, amely a NEVS tulajdonosának egyik vállalata.
A most bemutatott Saab 9-3 Electric Vehicle 1 elnevezésű prototípussal az a cél, hogy a dolgozók testközelből is megismerjék az elektromos autókat, ily módon egy lehetséges jövőbeli sorozatgyártású autóhoz gyűjtsenek tapasztalatokat, és hogy a gyártás pontos folyamatát is fel tudják mérni. A prototípus mintegy 200 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, a 100 km/h-s tempót nagyjából 10 másodperc alatt éri el, csúcssebessége elektronikusan korlátozott, 120 km/h.
Az első kerekeket hajtó elektromotor csúcsteljesítménye 136 lóerő, a maximális nyomatékát eddig nem árulták el. A prototípust egyébként csak normál, 240V-os hálózatról lehet tölteni, nincs gyors/villámtöltő csatlakozója. Az utastérben nyomógombokkal lehet kiválasztani a haladási irányt.

Még nem érkezett hozzászólás.    
 Bejelentkezés      Regisztráció
Új hozzászólás

Név:

Hozzászólás:

kódszó

Kérem írja be a keretben lévő (6 betűből álló) szót!

Ön a 54.167.75.28 IP címről szól hozzá.

 
 
Régebbi cikkek
 
Kicsinosítva keresi a vevők kegyeit a jelentős formai átalakításon átment Hyundai i10-es. ...
 
A Kia új aprósága, a Picanto formája messze a szegmens legvidámabbja, megfelelő színválasztással igazi üde folt lehet a szürke városi ...
 
A Ford C-MAX második generációs modelljéből mindjárt kétféle készül: a normál ötszemélyes modell mellett népszerű lesz a Grand C-MAX ...
 
Üdébb külsővel és egy új, takarékosságra hangolt modellváltozattal szerezhet híveket a fiatalító kúrán átesett 308-as. A roppant népszerű ...
 
Vallatóra fogtuk a sportmezes Corsát, hogy kiderítsük, az egy éven belüli második frissítéstől mennyivel lett érettebb. ...
 
A koreai autógyártókat egyre komolyabban kell venni, erre utal a Kia miniautójának, a Kia Picantónak a felfrissítése. ...
 
Radikális formai átalakításon esett át a Focus, mely nem csak feltűnő fizimiskája révén, hanem gazdag opciós listájával is a két legnagyobb ...
 
Ártatlannak néz ki, de erős és kemény, mint a Becherovka. A VW Polo GTI és a SEAT Ibiza Cupra cseh féltestvérét, a Skoda Fabia RS-t ...
 
A Ford Focus korábbi változatai is igen látványos típusok voltak. Az újdonság, a Focus harmadik generációja merész vonalaival egyszerre ...
 
A Peugeot a 2011-es Genfi Autószalon alkalmából speciális sorozattal indítja a 3008 HYbrid4 forgalmazását. ...
 

Első Előző [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] Következő Utolsó

 Hírek
 
 
 
 SMS-el kiemelt hirdetés
még több » 
 
 
© 2005-2016 Comeon I Médiaajánlat I Kapcsolat   vissza az oldal tetejére