2017. szeptember 24.  Gellért 
 
   Magazin Hírek Időszerű Műszaki szakszótár
GYIK    
Címlap › Hírek
Korszakváltás a Peugeot Citroen élén
2014. február 18. - Hírek
A francia állam és a Dongfeng kínai állami konszern 14-14 százalékos tulajdonszerzése, valamint az új elnök kinevezése korszakváltás a PSA Peugeot Citroen francia autókonszern történetében.

A legjelentősebb francia autógyár legfőbb részvényese az 1810-es alapításától mostanig a Peugeot család volt. A cég megmentése érdekében azonban az örökösök nyolcadik generációjához tartozó unokatestvérek közti viszályoktól hangos klán kénytelen volt lemondani az irányítás jogáról, és a tőkeemelés érdekében átengedni tulajdonrészének egy jelentős hányadát. A család hétfőn jóváhagyta a tőkeemelésről kötendő megállapodás tervét, amiről kedden szavaz az autókonszern igazgatótanácsa.
A megállapodás értelmében a 3 milliárd eurós (930 milliárd forintos) tőkeemeléshez a francia állam és a Dongfeng kínai állami konszern is 800-800 millió euróval (248 milliárd forinttal) járul hozzá, amiért 14 százalékos részesedéshez jutnak az autókonszernnél. A Peugeot család részesedése pedig 25,4 százalékkal szintén 14 százalékra csökken, s ezzel az örökösök elvesztik dupla szavazati jogukat az igazgatótanácsban.
A családot ezentúl nem négy, hanem csak két tag fogja képviselni a vezetésben, s ezzel Thierry Peugeot automatikusan elveszti az elnöki székét az igazgatótanácsban, amelyet a cég alapítása óta mindig az örökösök vezettek. Helyére a francia állam Louis Gallois-t, az EADS repülőipari konszern korábbi vezetőjét jelöli.
"A PSA technológiával rendelkezik és egy márkanév, de beszorult az európai piacra, s nincs jelen az ázsiai piacon, ahol pedig óriási a növekedés. A Donfengnek viszont nincs technológiája, nem márkanév, viszont övék az ázsiai növekedés. Vagyis ez egy jó párosítás" - mondta kedden Arnaud Montebourg iparfejlesztési miniszter.
A megállapodás egyik záradéka kimondja, hogy a három fő részvényes, a Peugeot család, a francia állam és a kínai Donfeng, amelyek egyformán 14 százalékos tulajdonosok, az elkövetkező tíz évben nem növelhetik tulajdonrészüket. Ennek célja az, hogy a kínaiak ne vehessék át az irányítást a Franciaországban 90 ezer főt foglalkoztató konszernben.
A végső megállapodást március végén, Hszi Csin-ping kínai elnök párizsi látogatásának idején írják majd alá a felek.
Az igazgatótanács egy közös vállalatot is létrehoz a PSA banki ágazata és a Santander spanyol bank között. A Les Échos című francia gazdasági lap szerint a művelettel az autógyár 1 milliárd euróhoz (310 milliárd forinthoz) juthat, s biztosíthatja a PSA bankjának szilárdságát, amikor 2016 decemberében a 7 milliárd eurós (2,1 ezer milliárd forintos) állami garancia véget ér.
A keddi igazgatótanácsi ülésen hagyják jóvá Carlos Tavares, a Renault korábbi alelnökének kinevezését a PSA Peugeot Citroen élére. Az 55 éves Tavares 2014. január 1-jén lépett be a PSA-hoz, mostantól a csoport autógyártási részlegét fogja vezetni, és fokozatosan veszi át az elnök-vezérigazgatói posztot a 61 éves Philippe Varintől, aki 2009 óta áll a konszern élén, és akinek utolsó feladata az állammal és a Donfenggel kötendő megállapodás tárgyalásainak befejezése volt.
A PSA nehéz gazdasági helyzetben van: a gyengélkedő európai autópiac egyik legfőbb áldozata, ahonnan a bevételének több mint a fele származik. A csoport 2012-ben 5 milliárd eurós (1550 milliárd forintos) összegben fennállásának legnagyobb veszteségét szenvedte el, ami miatt jelentősen átalakította tevékenységét Franciaországban, és sikerült ismét rentábilissá tennie európai piacát azzal, hogy bezárta a Párizs közeli Aulnay-sous-Bois-ban a gyárát. A másik két üzemben, a kelet-franciaországi Mulhouse-ban és a Párizs közeli Poissy-ban pedig csökkentette a termelést, valamint bejelentette: 11 ezer 200 állást szüntet meg 2014. májusig.
Az amerikai General Motorsszal kötött megállapodás kudarcba fulladása után a kínai szereplő belépéstől a cég nemzetközivé válását reméli a PSA, amely már három közös gyárat üzemeltet Kínában a Donfenggel, és egy negyedik megépítése is szerepel a tervekben. Európában a PSA a szlovákiai Nagyszombaton működtet gyárat.

Még nem érkezett hozzászólás.    
 Bejelentkezés      Regisztráció
Új hozzászólás

Név:

Hozzászólás:

kódszó

Kérem írja be a keretben lévő (7 betűből álló) szót!

Ön a 54.158.248.167 IP címről szól hozzá.

 
 
További hírek
 
A Volkswagen a North American International Auto Show (NAIAS) keretében Detroitban mutatta be a Tiguan GTE Active Concept tanulmányautót. ...
 
Új katalizátort fejlesztettek ki a VW mérnökei, amellyel a dízelbotrányban érintett motorok emissziós értékei az előírt határértékek ...
 
Hétfőn legördült a 250 ezredik Mercedes-Benz személygépkocsi a kecskeméti gyártósorról. ...
 
A Vogtland a VW Golf VII-eshez készített állítható magasságú sportfutómű-készletet, amellyel maximum 65 mm-es ültetés érhető el a gyári ...
 
A sajtó napok előestéjén a Volkswagen új SUV szabadidő autót mutatott be Genfben. A T-ROC névre keresztelt tanulmány felvillantja a ...
 
Németországban februárban már sorban a harmadik hónapban növekedett az eladott új autók száma, és bővült a gyártás és az export is ...
 
A tegnap hivatalosan is megnyitott detroiti Észak-amerikai Nemzetközi Autókiállítás Volkswagen standjának középpontjában a gyártás ...
 
A kedden nyíló Genfi Autószalon előestéjén a szakmai zsűri a Peugeot 308-as modellnek ítélte oda a 2014-es Év Autója-díjat. ...
 
A francia állam és a Dongfeng kínai állami konszern 14-14 százalékos tulajdonszerzése, valamint az új elnök kinevezése korszakváltás ...
 
Szokás szerint idén is meglepte a Tokiói Autószalon látogatóit a Honda, a márka ugyanis két újdonsággal is előrukkolt a seregszemle ...
 

Első Előző [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] Következő Utolsó

 Hírek
 
 
 
 SMS-el kiemelt hirdetés
még több » 
 
 
© 2005-2016 Comeon I Médiaajánlat I Kapcsolat   vissza az oldal tetejére