2017. december 16.  Etelka 
 
   Magazin Hírek Időszerű Műszaki szakszótár
GYIK    
Címlap › Hírek
Pályám a Peugeot 908 Hybrid4
2011. október 28. - Hírek
2011 márciusában, a Genfi Autószalonon lehullott róla a lepel, majd október 11.-én megtörtént a Peugeot 908 Hybrid4 első pálya-tesztelése is, Estorilban.



Jól sikerült az első próba

Egy hónappal a meggyőző próbafutam után, amelyre szeptember 16-án egy privát PSA Peugeot Citroën pályán került sor a portugáliai Estoriben, a 908 Hybrid4-et alávetették az első igazi pálya-tesztnek is. Az autó valamivel többet teljesített 300 kilométernél, Nicolas Minassian, Stéphane Sarrazin és Alexander Wurz vezetése alatt. "Célunk nem az volt, hogy sokat menjünk, hanem hogy meggyőződjünk a fő funkciók működéséről", mondta a Peugeot Sport műszaki igazgatója, Bruno Famin. "Fontos volt kielemezni mindegyik teszt adatait, hogy megértsük az eredményeket, mielőtt tovább lépünk. A rendszer jól működött és a várt módon reagált, amivel nagyon elégedettek vagyunk. Közben elkezdtünk néhány beállítást az autó alap-hangolásán. Az is jól sikerült, pozitív volt az egész-"



A pilóták nyilatkozata...

Nicolas Minassian: "Volt szerencsém vezetni az eredeti bemutató-hibridautót 2008-ban, és büszke vagyok, hogy én lehettem az első, aki vezette a 908 Hybrid4-et. Hallatlanul érdekes egy ilyen projekten dolgozni, amely kétségkívül a jövő autósportját jelenti. Versenyzőként nagyon kitüntető olyan pozícióban lenni, ahol új technikák fejlesztésében vehet részt az ember, és sokat tanulhat róluk."

StéphaneSarrazin: "Az egész tesztprogram alatt fantasztikus volt dolgozni. Érdekes együttműködni a mérnökökkel, megtalálni az ideális kompromisszumokat és megismerni a rendszert, hiszen még csak az elejénél tart a program. Érezni az extra erőt, a mi feladatunk pedig ennek a kordában tartása és a lehető legeredményesebb felhasználása lesz. Meg kell találnunk a helyes egyensúlyt. Sok mindent kísérünk figyelemmel, többféle módszert próbálunk ki."



A kezdetek

A Peugeot Sport 2008-ban, a Silverstone pályán mutatta be a 908 HDi FAP versenyautón alapuló hibrid bemutató autót. Szándéka az volt, hogy kezelni tudja az új technikával kapcsolatos kihívásokat, és a 2009-ben nyilvánosságra hozott szabálymódosítások keretein belül felhasználhassa tapasztalatait egy 2011-ben debütáló új modellen.
"2010-et a rendszer megtervezésével töltöttük, majd 2011 elején hozzáfogtunk a kezdeti próbapadi teszteléshez", magyarázza Bruno Famin. "A Peugeot Sport dinamométerén a komplett motort, sebességváltót és erőátvitelt lehet járatni. Ez nagyon fontos, mert ily módon minden úgy működik, mintha be lenne építve az autóba. A hibridrendszer a hajtómű integrált részét képezi. A tesztelés 2011-ben folytatódott, míg szeptemberben megtörtént a próbafutam, pár napja pedig az első igazi pályateszt."



Beindult a tesztelés

A bemutatkozás a versenypályán több mint ígéretes volt, úgyhogy a 908 Hybrid4 tesztprogramja hamarosan folytatódik a második menettel, egy másik versenypályán, és lesznek további próbapadi tesztek is.
"Érdekes lesz megfigyelni, hogyan teljesít a rendszer különböző pályákon," jegyezte meg Bruno Famin. "Új fázis kezdődik, amikor elkezdjük nemcsak a hajtómű, hanem az egész autó finomhangolását is. De nem akarunk rohanni. Még csak a tanulásnál tartunk, a tartósteszt később jön."



Szoros együttműködés a PSA Peugeot Citroën és a Peugeot Sport között

A 3008 Hybrid4-ben bemutatott dízel-hibrid hajtás után, a Peugeot a legutóbbi Frankfurti Autószalonon mutatta be az új dízel-hibrid technológiát, amely az 508 RXH-t állította rivaldafénybe, kiváló környezetkímélettel kombinálva a radikális formát. Közben a Peugeot Sport szorosan együttműködik a PSA Csoport mérnökeivel, hogy az autósportban használható hibridhajtást tervezzenek és fejlesszenek ki. A 3008 Hybrid4, az 508 RXH és a 908 HYbrid4 jól illusztrálja a Peugeot elszánt, úttörő szerepvállalását a dízel-elektromos hibridek elterjesztésében.
A Peugeot Sport a hibrid versenyautó fejlesztésénél is felhasználja a PSA Csoport kutatási és fejlesztési tapasztalatkincsét a leghatékonyabb műszaki megoldások kidolgozására, a legjobb beszállítók kiválasztására, a buktatók elkerülésére, ugyanúgy, mint a hosszú távú versenyzési program keretében a dízelmotor fejlesztésénél is tették.
"Nagyon sokféle tanácsot és útmutatást kaptunk. Ami a villanymotort illeti, rengeteget tanultunk, de most már oda-vissza áramlanak az ismeretek. Mind a két fél halad előre, miközben hasonló technológiával dolgozunk", vonta meg a mérleget Bruno Famin.

Még nem érkezett hozzászólás.    
 Bejelentkezés      Regisztráció
Új hozzászólás

Név:

Hozzászólás:

kódszó

Kérem írja be a keretben lévő (5 betűből álló) szót!

Ön a 54.82.56.95 IP címről szól hozzá.

 
 
További hírek
 
A Volkswagen a North American International Auto Show (NAIAS) keretében Detroitban mutatta be a Tiguan GTE Active Concept tanulmányautót. ...
 
Új katalizátort fejlesztettek ki a VW mérnökei, amellyel a dízelbotrányban érintett motorok emissziós értékei az előírt határértékek ...
 
Hétfőn legördült a 250 ezredik Mercedes-Benz személygépkocsi a kecskeméti gyártósorról. ...
 
A Vogtland a VW Golf VII-eshez készített állítható magasságú sportfutómű-készletet, amellyel maximum 65 mm-es ültetés érhető el a gyári ...
 
A sajtó napok előestéjén a Volkswagen új SUV szabadidő autót mutatott be Genfben. A T-ROC névre keresztelt tanulmány felvillantja a ...
 
Németországban februárban már sorban a harmadik hónapban növekedett az eladott új autók száma, és bővült a gyártás és az export is ...
 
A tegnap hivatalosan is megnyitott detroiti Észak-amerikai Nemzetközi Autókiállítás Volkswagen standjának középpontjában a gyártás ...
 
A kedden nyíló Genfi Autószalon előestéjén a szakmai zsűri a Peugeot 308-as modellnek ítélte oda a 2014-es Év Autója-díjat. ...
 
A francia állam és a Dongfeng kínai állami konszern 14-14 százalékos tulajdonszerzése, valamint az új elnök kinevezése korszakváltás ...
 
Szokás szerint idén is meglepte a Tokiói Autószalon látogatóit a Honda, a márka ugyanis két újdonsággal is előrukkolt a seregszemle ...
 

Első Előző [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] Következő Utolsó

 Hírek
 
 
 
 SMS-el kiemelt hirdetés
még több » 
 
 
© 2005-2016 Comeon I Médiaajánlat I Kapcsolat   vissza az oldal tetejére